J.ANGIELSKI - GRUDZIEŃ
Grudniowe lekcje poświęciliśmy tematowi Świąt Bożego Narodzenia. Dzieci poznały kilka słówek związanych ze świętami, składały życzenia świąteczne i nauczyły się trzech piosenek. Poznały również nowy (trzeci) kolor – żółty. Dzieci wysłuchały także opowiadania o bożonarodzeniowych symbolach. Wprowadzona została także nowa piosenka na powitanie.
Słownictwo:
yellow - żółty
Christmas - Święta Bożego Narodzenia
presents – prezenty
bells - dzwonki
star – gwiazdka
reindeer – renifer/ renifery
Santa – Święty Mikołaj
Happy Christmas!/ Merry Christmas! – Wesołych Świąt!
Dzieci rozumieją polecenia i zwroty:
What colour is a star? – W jakim kolorze jest gwiazdka?
Touch (yellow). – Dotknij (żółtego).
Show me a (present). – Pokaż mi (prezent).
It’s Santa! – To Mikołaj!
tghtygj
Clap your hands! – Klaszcz!
Stamp your feet! – Tup!
Turn around! – Obróć się!
Stretch up high! – Przeciągnij się wysoko!
Touch your toes! – Dotknij swoich palców u nóg!
Say “Hello!” – Powiedz “Cześć!”
Piosenki i wierszyki:
1. Oh, Christmas star (My First…Starter TB str. 93)
Oh, Christmas star,
Oh, Christmas star.
Hello, hello, hello.
Oh, Christmas star!
Hello, hello, hello.
Oh, Christmas star!
Każde dziecko trzyma po jednej gwiazdce. Dzieci witają się ze swoimi gwiazdkami.
2. Merry Christmas Song for Kids
Merry Christmas! (x6)
The sleigh bells go ring, ring, ring, ring, ring, ring
Santa goes ho, ho, ho, ho, ho, ho
Merry Christmas! (x6)
The reindeer go up and down, up and down
The star on the tree goes twinkle, twinkle, twinkle, twinkle
Merry Christmas! (x6)
Dzieci śpiewają piosenkę i kolejno naśladują: dzwoneczki, Świętego Mikołaja, renifery i migoczące gwiazdki oraz życzą sobie wesołych świąt machając do siebie nawzajem.
3. Jingle bells (My First ...2 TB str. 121)
Jingle bells, jingle bells,
Jingle all the way,
Jingle bells, jingle bells,
Jingle all the way. Hey!
Jest to uproszczona wersja popularnej angielskojęzycznej kolędy “Jingle bells”. Dzieci śpiewają „jadąc” w pociągu i dzwonią małymi dzwoneczkami.
4. Hello Hello!
Hello, hello.
Can you clap your hands?
Hello, hello.
Can you clap your hands?
Can you stretch up high?
Can you touch your toes?
Can you turn around?
Can you say, "Hello"?
Hello, hello.
Can you stamp your feet?
Hello, hello.
Can you stamp your feet?
Can you stretch up high?
Can you touch your toes?
Can you turn around?
Can you say, "Hello"?
Hello, hello.
Can you clap your hands?
Hello, hello.
Can you stamp your feet?
Dzieci wykonują kolejne czynności z piosenki: klaszczą, tupią, rozciągają (przeciągają) się, dotykają swoich palców u nóg, obracają się, machają na powitanie.
|
Olga Jankowska