Ramowy rozkład dnia
ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU NR 273
|
|
7.00- 8.30 |
Tworzenie sytuacji doskonalących pamięć, zdolność kojarzenia, umiejętność skupiania uwagi na osobach i rzeczach . Czuwanie nad zabawą dzieci z przestrzeganiem zasad równego prawa do korzystania z wspólnych zabawek. Praca indywidualna i w małych grupach w zakresie wyrównywania niedoborów wychowawczych i rozwojowych. Przekazywanie wiedzy o zdrowym stylu życia |
8.30- 8.40 |
Kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych. Umożliwienie udziału w zabawach ruchowych i ćwiczeniach porannych |
8.40- 9.10 |
Wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych związanych ze spożywaniem posiłków - śniadanie |
9.10-11.50 |
Zajęcia i zabawy , stwarzanie różnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających aktywizowaniu mowy, myślenia i doskonaleniu sprawności umysłowych. Stwarzanie sytuacji do zabaw swobodnych, badawczych konstrukcyjnych. Rozwijanie sprawności fizycznej, kontaktów z przyrodą podczas pobytu na powietrzu. |
11.50-12.30 |
Przezwyciężanie uprzedzeń i przyzwyczajeń do zdrowego żywienia Wdrażanie do zachowań akceptowanych społecznie, wprowadzanie w kulturę bycia. – obiad. |
12.30-14.30 |
Odpoczynek poobiedni dostosowany do potrzeb dziecka oraz kształtowanie umiejętności samoobsługowych ( grupy 3 latków). Organizowanie różnych form relaksu zgodnie z potrzebami dzieci. Stwarzanie sytuacji edukacyjnych inspirowanych przez nauczycielkę lub dzieci w zespołach i indywidualnie. |
14.30-15.00 |
Wyrabianie nawyków higienicznych i kulturalnych związanych ze spożywaniem posiłków – podwieczorek. |
15.00-17.30 |
Wspieranie samodzielnych działań dzieci. Umożliwienie dzieciom wyrażania ekspresji, spostrzeżeń, przeżyć w różnych formach działalności z zastosowaniem werbalnych i niewerbalnych środków wyrazu. Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej aktywności dzieci , wymianie informacji. Tworzenie sytuacji edukacyjnych mających na celu rozwój indywidualnych cech oraz wdrażanie do pełnienia ról w układach interpersonalnych. Praca indywidualna i w małych grupach w zakresie wyrównywania niedoborów wychowawczych i rozwojowych..
|