Ramowy rozkład dnia

 

ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU NR 273

 

7.00- 8.30  

Tworzenie sytuacji doskonalących pamięć, zdolność

kojarzenia, umiejętność skupiania uwagi na osobach i   rzeczach . Czuwanie nad zabawą dzieci z przestrzeganiem zasad równego prawa do korzystania z  wspólnych zabawek. Praca indywidualna i w małych grupach w zakresie  wyrównywania niedoborów wychowawczych i rozwojowych. Przekazywanie wiedzy o zdrowym stylu życia

8.30- 8.40   

Kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań  prozdrowotnych. Umożliwienie udziału w zabawach ruchowych i ćwiczeniach porannych

8.40- 9.10

Wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych związanych ze spożywaniem posiłków  - śniadanie

9.10-11.50  

Zajęcia i zabawy , stwarzanie różnych sytuacji edukacyjnych

sprzyjających aktywizowaniu mowy, myślenia i doskonaleniu

 sprawności umysłowych. Stwarzanie sytuacji do zabaw swobodnych, badawczych konstrukcyjnych.

Rozwijanie sprawności fizycznej, kontaktów z przyrodą podczas pobytu na powietrzu.

11.50-12.30

Przezwyciężanie uprzedzeń i przyzwyczajeń do zdrowego żywienia Wdrażanie do zachowań akceptowanych społecznie, wprowadzanie w kulturę bycia. – obiad.

12.30-14.30

Odpoczynek poobiedni dostosowany do potrzeb dziecka oraz kształtowanie umiejętności samoobsługowych ( grupy 3 latków).

Organizowanie różnych form relaksu zgodnie z potrzebami dzieci. Stwarzanie sytuacji edukacyjnych inspirowanych przez nauczycielkę lub dzieci w zespołach i indywidualnie.       

14.30-15.00

Wyrabianie nawyków higienicznych i kulturalnych

związanych ze spożywaniem posiłków – podwieczorek.

15.00-17.30 

Wspieranie samodzielnych działań dzieci. Umożliwienie dzieciom wyrażania ekspresji, spostrzeżeń, przeżyć w

różnych formach działalności z zastosowaniem werbalnych

i niewerbalnych środków wyrazu. Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej aktywności dzieci , wymianie informacji. Tworzenie sytuacji edukacyjnych mających na celu rozwój indywidualnych cech oraz wdrażanie do pełnienia ról w układach interpersonalnych. Praca indywidualna i w małych grupach w zakresie  wyrównywania niedoborów wychowawczych i rozwojowych..