Październik Rybki

JĘZYK ANGIELSKI - PAŹDZIERNIK

 

W tym miesiącu zajmowaliśmy się tematem My family – moja rodzina. Dzieci wysłuchały też historyjki o rodzinie jelonka Bambiego. W drugiej połowie miesiąca zajęliśmy się tematem My house – mój dom. Dzieci nauczyły się nazw pomieszczeń w domu. Utrwaliły poznane kolory, nauczyły się też kilku piosenek.

 

Słownictwo:

 

mum – mummy – mama

dad – daddy –tata

baby – dziecko

brother - brat

sister  - siostra

grandma - babcia

granddad - dziadek

Hello Mum. – Cześć Mamo.

Yes/no – Tak/nie

Bambi – jelonek z filmu Disneya

family - rodzina

house - dom

living room - salon

bedroom - sypialnia

bathroom – łazienka

kitchen - kuchnia

birds – ptaki

flowers - kwiatki

 

 

 

 

 

 

Dzieci rozumieją pytania i zwroty:

 

Who’s this? – Kto to?

Point to (Mum). – Pokaż (mamę).

Touch (kitchen). – Dotknij kuchni (na narysowanym domku).

This is (Mum). – To jest mama.

Close your eyes/Open your eyes. – Zamknijcie/otwórzcie oczy.

What’s missing? – Czego brakuje?

Put the bathroom on red. – Połóż obrazek z łazienką na polu czerwonym

Very good! – Bardzo dobrze!

Where is daddy? – Gdzie jest tata?

Is it a bathroom? – Czy to jest łazienka?

Which room is it? – Jaki/ Który to pokój?

Where is (mummy)? – Gdzie jest (mama)?

Go to the (bedroom). – Idź do (sypialni).

 

 

 

 

 

 

Piosenki i wierszyki:

 


Hello, hello Mum 1

 

“Hello, hello,

Hello, Mum! 2X

Hello, hello,

Hello, baby! 2X

Hello, hello,

Hello, Dad! 2X

Hello, hello,

 

Hello, baby! 2X

Hello, hello, hello!

Hello, hello, hello!”

 

 

Dzieci odgrywają piosenkę w trzech grupach – jedna to Mum, druga – Dad, a trzecia – Baby. Dzieci machają i witają się ze sobą.


 


 

 

 

Let’s clean 1

 

“The living room, the living room

Let’s clean the living room!

Swish, swish, swish! 3X

Let’s clean the living room!

The living room, the living room

Let’s clean the living room!”

 

 


Dzieci pomagają Mikiemu sprzątać salon, przy słowach „swish, swish, swish” naśladują ruch szczotki/ miotły.


 


 

 

 

My family’s here 2

 

“In my house you can see

My mummy's here to play with me.

In my house you can see

My daddy's here to play with me.

In my house you can see

My sister’s here to play with me.

In my house you can see

My brother’s here to play with me.

In my house you can see

My granny's here to play with me.

In my house you can see

My granddad's here to play with me”.

 

Podczas śpiewania piosenki dzieci pokazują nad głową daszek (dom) i podnoszą do góry obrazki z odpowiednimi członkami rodziny.

 

 

 


 

 

 

My house 3

 

The living room’s messy, let’s clean up! Ok!

The living room’s messy, let’s clean up! Ok!

We have fingers, we have hands , we can clean up. Yes, we can!

The living room’s messy, let’s clean up! Ok!

 

(Bathroom)

The bathroom’s messy, let’s clean up! Ok!

The bathroom’s messy, let’s clean up! Ok!

We have fingers, we have hands , we can clean up. Yes, we can!

The bathroom’s messy, let’s clean up! Ok!

 

(Bedroom)

The bedroom’s messy, let’s clean up!

Ok!

The bedroom’s messy, let’s clean up!

Ok!

We have fingers, we have hands , we can clean up. Yes, we can!

The bedroom’s messy, let’s clean up! Ok!


 


Śpiewając piosenkę dzieci na zmianę naśladują sprzątanie kolejnych pomieszczeń: salonu, łazienki i sypialni - podchodzą do odpowiednich obrazków.

 

 

Olga Jankowska