JĘZYK ANGIELSKI - PAŹDZIERNIK
W tym miesiącu zajmowaliśmy się tematem My family – moja rodzina. Dzieci wysłuchały też historyjki o rodzinie jelonka Bambiego. W drugiej połowie miesiąca zajęliśmy się tematem My house – mój dom. Dzieci nauczyły się nazw pomieszczeń w domu. Utrwaliły poznane kolory, nauczyły się też kilku piosenek.
Słownictwo:
mum – mummy – mama
dad – daddy –tata
baby – dziecko
brother - brat
sister - siostra
grandma - babcia
granddad - dziadek
Hello Mum. – Cześć Mamo.
Yes/no – Tak/nie
Bambi – jelonek z filmu Disneya
family - rodzina
house - dom
living room - salon
bedroom - sypialnia
bathroom – łazienka
kitchen - kuchnia
birds – ptaki
flowers - kwiatki
Dzieci rozumieją pytania i zwroty:
Who’s this? – Kto to?
Point to (Mum). – Pokaż (mamę).
Touch (kitchen). – Dotknij kuchni (na narysowanym domku).
This is (Mum). – To jest mama.
Close your eyes/Open your eyes. – Zamknijcie/otwórzcie oczy.
What’s missing? – Czego brakuje?
Put the bathroom on red. – Połóż obrazek z łazienką na polu czerwonym
Very good! – Bardzo dobrze!
Where is daddy? – Gdzie jest tata?
Is it a bathroom? – Czy to jest łazienka?
Which room is it? – Jaki/ Który to pokój?
Where is (mummy)? – Gdzie jest (mama)?
Go to the (bedroom). – Idź do (sypialni).
Piosenki i wierszyki:
Hello, hello Mum 1
“Hello, hello,
Hello, Mum! 2X
Hello, hello,
Hello, baby! 2X
Hello, hello,
Hello, Dad! 2X
Hello, hello,
Hello, baby! 2X
Hello, hello, hello!
Hello, hello, hello!”
Dzieci odgrywają piosenkę w trzech grupach – jedna to Mum, druga – Dad, a trzecia – Baby. Dzieci machają i witają się ze sobą.
Let’s clean 1
“The living room, the living room
Let’s clean the living room!
Swish, swish, swish! 3X
Let’s clean the living room!
The living room, the living room
Let’s clean the living room!”
Dzieci pomagają Mikiemu sprzątać salon, przy słowach „swish, swish, swish” naśladują ruch szczotki/ miotły.
My family’s here 2
“In my house you can see
My mummy's here to play with me.
In my house you can see
My daddy's here to play with me.
In my house you can see
My sister’s here to play with me.
In my house you can see
My brother’s here to play with me.
In my house you can see
My granny's here to play with me.
In my house you can see
My granddad's here to play with me”.
Podczas śpiewania piosenki dzieci pokazują nad głową daszek (dom) i podnoszą do góry obrazki z odpowiednimi członkami rodziny.
My house 3
The living room’s messy, let’s clean up! Ok!
The living room’s messy, let’s clean up! Ok!
We have fingers, we have hands , we can clean up. Yes, we can!
The living room’s messy, let’s clean up! Ok!
(Bathroom)
The bathroom’s messy, let’s clean up! Ok!
The bathroom’s messy, let’s clean up! Ok!
We have fingers, we have hands , we can clean up. Yes, we can!
The bathroom’s messy, let’s clean up! Ok!
(Bedroom)
The bedroom’s messy, let’s clean up!
Ok!
The bedroom’s messy, let’s clean up!
Ok!
We have fingers, we have hands , we can clean up. Yes, we can!
The bedroom’s messy, let’s clean up! Ok!
Śpiewając piosenkę dzieci na zmianę naśladują sprzątanie kolejnych pomieszczeń: salonu, łazienki i sypialni - podchodzą do odpowiednich obrazków.
Olga Jankowska