JĘZYK ANGIELSKI - PAŹDZIERNIK
W tym miesiącu zajmowaliśmy się tematem My body – moje ciało. Dzieci nauczyły się słownictwa związanego z częściami ciała i twarzy. Poznały kolor niebieski i pokazywały nowe czynności. Dzieci wysłuchały również historyjki o Kubusiu Puchatku i utrwalały imiona bohaterów filmów Disneya oraz poznały kilka nowych piosenek.
Słownictwo:
head – głowa
arms - ręce
legs – nogi
eyes - oczy
nose - nos
mouth – usta
ears - uszy
blue - niebieski
Pooh – Kubuś Puchatek
Tigger - Tygrysek
Eeyore - Kłapouchy
Rabbit - Królik
up – w górę
down – w dół
Dzieci rozumieją polecenia i pytania:
Touch your… (nose) – Dotknij… (nosa)
Show me your arms. – Pokaż rączki.
Point to blue. – Pokaż (palcem) niebieski.
Close/ open your eyes – Zamknij/ otwórz oczy
Run. – Pobiegnij/ Biegaj.
Rub. – Potrzyj.
Who’s this? – Kto to jest?
What’s this? – Co to jest?
Clap your hands! – Klaszcz!
Piosenki i wierszyki:
1) Head, head! (My First … TB. str.23) 1
Head, head!
Rub, rub, head!
Arms, arms!
Rub, rub, arms!
Legs, legs!
Rub, rub, legs!
Head, arms and legs!
Dzieci naśladują myjącego się Kubusia Puchatka - pokazują części ciała i „myją” (pocierają) je.
2) My arms are blue! (My First …TB str. 29) 1
My arms, my arms, my arms are blue!
Blue, blue, blue!
My arms, my arms,
My arms are blue. Blue, blue, blue!
Dzieci wskazują części ciała (ręce) oraz „malują” je na niebiesko niewidzialną farbką.
3) Head, arms and legs (My First …TB str. 34) 1
Head, arms and legs,
Arms and legs.
Head, arms and legs,
Arms and legs.
Head, arms and legs,
Arms and legs.
Head, arms and legs! 2x
W czasie piosenki dzieci dotykają swoich części ciała (lub części ciała swojej maskotki).
4) My eyes nose mouth ears 2
My eyes my nose my mouth my ears
my eyes my nose my mouth my ears
my eyes my nose my mouth my ears
We all clap our hands together.
Podczas śpiewania piosenki dzieci wskazują kolejne części twarzy i na koniec zwrotki - klaszczą.
Olga Jankowska
|