Marzec- Rybki, Motylki i Pszczółki

J. ANGIELSKI - MARZEC

 

W marcu zajmujemy się tematem wiosny, jej kolorami, rodzajami pogody, która najczęściej występuje o tej porze roku. Przy okazji dzieci uczą się nazw stworzonek, które łatwo w Polsce spotkać wiosną, czterech pór roku i wypowiadać się jaka jest ich ulubiona oraz jaka jest obecnie. Poznajemy także jedną piosenkę ruchową i pod koniec miesiąca zaczynamy tematykę Wielkiej Nocy.

 

Słownictwo:

 

snowy – śnieżna pogoda

cloudy – pochmurna pogoda

rainy – deszczowa pogoda

sunny – słoneczna pogoda

windy – wietrzna pogoda

birds – ptaki

flowers – kwiatki

frog – żaba

butterfly – motyl

ladybug/ ladybird – biedronka

bee - pszczoła

season – pora roku

spring – wiosna

summer – lato

fall/ autumn - jesień

winter – zima

Easter – Wielkanoc

egg- jajko

Easter egg - pisanka

Easter rabbit/ bunny – zajączek wielkanocny

 

Dzieci rozumieją polecenia i zwroty:

 

What season is it now? – Jaka jest teraz pora roku?

What’s your favourite season? – Jaka jest Twoja ulubiona pora roku?

I like summer. – Lubię lato.

It’s spring! – Jest wiosna!
What insect is it? – Co to za owad?

Spring is here. – Nadeszła wiosna.

 

Go and find a (pink) egg. – Idź poszukać (różowej) pisanki.

 

Piosenki i wierszyki:

 

1) Seasons Song for Children | Learn Four Seasons

 

What's your favourite
What's your favourite season? season?
What's your favourite
What's your favourite season? season?

I like spring, I like spring
the flowers bloom, the flowers bloom
I like summer, I like summer
it's hot outside, it's hot outside

I like fall, I like fall
the leaves change color, the leaves change color
I like winter, I like winter
I love the snow, I love the snow

Spring, summer, fall, winter
spring, summer, fall, winter
spring, summer, fall, winter.


Podczas piosenki dzieci pytają się nawzajem jaka jest ich ulubiona pora roku. Jeśli ktoś lubi: wiosnę – pokazuje gestem  jak kwitną kwiaty, lato – jak jest gorąco, jesień – jak liście zmieniają kolory i spadają, zimę – jak pada śnieg.

 

2) Spring Song for Children - Spring is here (2)


Spring is here. Spring is here.
How do you think I know?
I just saw a blue bird.
That is how I know.
Spring is here. Spring is here.
How do you think we know?
We just saw a blue bird that is how we know.
Do the bird walk and strut your thing.
Do the bird walk and flap your wings.
Do the bird walk do anything and look around for another sign of spring.


Dzieci śpiewają piosenkę zmieniając co zwrotkę wiosenne stworzonko, kolejno: ptaszek, pszczoła, biedronka, motyl i żaba oraz naśladują ich sposoby poruszania się podobnie jak bohaterowie teledysku do piosenki.

 

3) Five little rabbits(3)


Five little rabbits go out to play and hunt for eggs on Easter day

One little rabbit finds a big, red egg, eats it all and runs away!

Four little rabbits go out to play and hunt for eggs on Easter day

One little rabbit finds a big, yellow egg, eats it all and runs away!

Three little rabbits go out to play and hunt for eggs on Easter day

One little rabbit finds a big, blue egg, eats it all and runs away!

Two little rabbits go out to play and hunt for eggs on Easter day

One little rabbit finds a big, green egg, eats it all and runs away!


One little rabbits goes out to play and hunts for eggs on Easter day

One little rabbit finds a big, pink egg, eats it all and runs away!

 

 

Pięcioro dzieci zamienia się w wielkanocne zajączki, które w każdej zwrotce skaczą i szukają kolejno odpowiednich - kolorowych pisanek, udają, że je zjadają i po każdej zwrotce jeden z zajączków ucieka.

 

4) Simon says song

 

Simon says jump! Simon says touch your toes! Simon says stomp your feet! Wiggle your ears! Did you wiggle your ears? I didn’t say Simon Says.

 

Let’s play again. Simons says hop like a frog! Simons says shout hurrah! Simon says slap your knees! Roll your eyes! Did you roll your eyes? I didn’t say Simon Says.

Let’s play again. Simons says fly like a plane! Simons says moo like a cow! Simon says wiggle your fingers! Touch your nose! Did you touch your nose? I didn’t say Simon Says.

And, that’s how you play Simon Says!

 

Dzieci wykonują kolejne polecenia z piosenki – pamiętając o tym, że jeśli polecenie nie jest poprzedzone zwrotem „Simon says” to nie mogą go wykonać.

 

1) https://www.youtube.com/watch?v=TBLFMXU8FLI

2) https://www.youtube.com/watch?v=DobrRgD5aOU

3) https://www.youtube.com/watch?v=WpiLCCIpGQg

4) https://www.youtube.com/watch?v=lob3Q7TKmQQ