Marzec- Misie

J. ANGIELSKI - MARZEC

 

W marcu zajmujemy się tematem Food – jedzenie. Dzieci uczą się nazw żywności oraz wierszyka i dwóch piosenek o jedzeniu. Bawią się również w sklep poznając podstawowe zwroty potrzebne do robienia zakupów oraz słuchają historyjkę. W drugiej połowie miesiąca omawiamy z dziećmi temat Świąt Wielkanocnych. Dzieci uczą się wielkanocnego słownictwa, utrwalają nazwy kolorów oraz uczą się dwóch piosenek związanych z tymi świętami.

Słownictwo:

apple -jabłko

biscuit - herbatnik

banana – banan

plum - śliwka

milk - mleko

orange – pomarańcza

orange – pomarańczowy (kolor)

Yes/no – tak/nie

Easter - Wielkanoc

Easter egg – pisanka

Chicken/ chick - kurczak

Easter rabbit/ bunny – zając wielkanocny

 

Zabawa w sklep:

What’s for you? – Co podać? (w sklepie) - nauczyciel

(An apple), please. – Poproszę (jabłko). - dziecko

Here you are. – Proszę (przy podawaniu). - nauczyciel

Thank you. – Dziekuję. - dziecko

 

 

 

Dzieci rozumieją polecenia i zwroty:

Give me (apples), please. – Podaj mi (jabłka), proszę.

What am I eating (now)? – Co teraz jem? (przy naśladowaniu jedzenia danego produktu)

What colour is a banana? – W jakim kolorze jest banan?

Yummy - Mniam

Show me a blue egg. – Pokaż mi niebieska pisankę.

What colour is this Easter egg? – W jakim kolorze jest ta pisanka?

It’s orange. – Jest pomarańczowa.

 

 

 

Piosenki i wierszyki:

 

1) Apples, apples(My First… TB str. 79)

 

Apples, apples,

Give me apples!

Biscuits, biscuits,

Give me biscuits!

 

Dzieci mówią wierszyk w dwóch grupach i podają sobie jedzenie.


2) Biscuits and bananas(My First… TB str. 90)

 

Biscuits and bananas,

Biscuits and bananas!

Biscuits!

Biscuits!

We all fall down!

Biscuits and bananas

Biscuits and bananas!

Bananas!

Bananas!

We all fall down!


Dzieci pokazują odpowiednie obrazki na karcie pracy, a na słowa: „we all fall down” kucają lub udają, że się przewracają.

 

 

 

3) Easter eggs(My First… TB str. 95)

Easter eggs,

Blue, red and green!

Easter eggs,

Easter eggs! (x3)

 

Podczas śpiewania dzieci w danym momencie podnoszą pisanki w odpowiednich kolorach.

 

4)  Easter Rabbit (English Adventure Starter TB str.92)

 

Easter Rabbit, Easter Rabbit

Hop, hop, hop. Hop, hop, hop.

Bring us eggs for Easter

Bring us eggs for Easter

Never stop. Never stop. (x2)

 

Piosenka na melodię „Panie Janie”. Dzieci kolejno: przykładają dłonie do głowy udając zajączka wielkanocnego, „niosą” koszyczek, podskakują w miejscu i ponownie skaczą naśladując zająca.

 

5) Plum, orange…

Plum, orange, banana, apple, milk.

Plum, orange, banana, biscuit, milk.

 

Wierszyk mówiony jest w różnym tempie na melodię „Wlazł kotek na płotek”. Dzieci klaszczą albo wskazują paluszkami kolejno odpowiednie obrazki.

 

1, 2 & 3. My First English Adventure starter, Musiol, M., Villarroel, M., Pearson Education Limited 2005

4. English Adventure Starter, Bogucka, M., Hasse, M., Pearson Education Limited 2005