J. ANGIELSKI - MARZEC
W marcu zajmujemy się tematem Food – jedzenie. Dzieci uczą się nazw żywności oraz wierszyka i dwóch piosenek o jedzeniu. Bawią się również w sklep poznając podstawowe zwroty potrzebne do robienia zakupów oraz słuchają historyjkę. W drugiej połowie miesiąca omawiamy z dziećmi temat Świąt Wielkanocnych. Dzieci uczą się wielkanocnego słownictwa, utrwalają nazwy kolorów oraz uczą się dwóch piosenek związanych z tymi świętami.
Słownictwo:
apple -jabłko
biscuit - herbatnik
banana – banan
plum - śliwka
milk - mleko
orange – pomarańcza
orange – pomarańczowy (kolor)
Yes/no – tak/nie
Easter - Wielkanoc
Easter egg – pisanka
Chicken/ chick - kurczak
Easter rabbit/ bunny – zając wielkanocny
Zabawa w sklep:
What’s for you? – Co podać? (w sklepie) - nauczyciel
(An apple), please. – Poproszę (jabłko). - dziecko
Here you are. – Proszę (przy podawaniu). - nauczyciel
Thank you. – Dziekuję. - dziecko
Dzieci rozumieją polecenia i zwroty:
Give me (apples), please. – Podaj mi (jabłka), proszę.
What am I eating (now)? – Co teraz jem? (przy naśladowaniu jedzenia danego produktu)
What colour is a banana? – W jakim kolorze jest banan?
Yummy - Mniam
Show me a blue egg. – Pokaż mi niebieska pisankę.
What colour is this Easter egg? – W jakim kolorze jest ta pisanka?
It’s orange. – Jest pomarańczowa.
Piosenki i wierszyki:
1) Apples, apples(My First… TB str. 79)
Apples, apples,
Give me apples!
Biscuits, biscuits,
Give me biscuits!
Dzieci mówią wierszyk w dwóch grupach i podają sobie jedzenie.
2) Biscuits and bananas(My First… TB str. 90)
Biscuits and bananas,
Biscuits and bananas!
Biscuits!
Biscuits!
We all fall down!
Biscuits and bananas
Biscuits and bananas!
Bananas!
Bananas!
We all fall down!
Dzieci pokazują odpowiednie obrazki na karcie pracy, a na słowa: „we all fall down” kucają lub udają, że się przewracają.
3) Easter eggs(My First… TB str. 95)
Easter eggs,
Blue, red and green!
Easter eggs,
Easter eggs! (x3)
Podczas śpiewania dzieci w danym momencie podnoszą pisanki w odpowiednich kolorach.
4) Easter Rabbit (English Adventure Starter TB str.92)
Easter Rabbit, Easter Rabbit
Hop, hop, hop. Hop, hop, hop.
Bring us eggs for Easter
Bring us eggs for Easter
Never stop. Never stop. (x2)
Piosenka na melodię „Panie Janie”. Dzieci kolejno: przykładają dłonie do głowy udając zajączka wielkanocnego, „niosą” koszyczek, podskakują w miejscu i ponownie skaczą naśladując zająca.
5) Plum, orange…
Plum, orange, banana, apple, milk.
Plum, orange, banana, biscuit, milk.
Wierszyk mówiony jest w różnym tempie na melodię „Wlazł kotek na płotek”. Dzieci klaszczą albo wskazują paluszkami kolejno odpowiednie obrazki.
1, 2 & 3. My First English Adventure starter, Musiol, M., Villarroel, M., Pearson Education Limited 2005
4. English Adventure Starter, Bogucka, M., Hasse, M., Pearson Education Limited 2005