Styczeń Biedronki i Kotki

STYCZEŃ

 

W nowym roku rozpoczęliśmy temat Food – jedzenie. Dzieci nauczyły się nazw żywności oraz mówienia o tym, co lubią jeść, a czego nie. Bawiły się również w sklep poznając podstawowe zwroty potrzebne do robienia zakupów oraz wysłuchały historyjkę o podwieczorku dziewczynki o imieniu Kirsty. Wprowadzona została także nowa piosenka na powitanie.

 

Słownictwo:

 

apple - jabłko

banana - banan

milk - mleko

biscuit – herbatnik, ciasteczko

sandwiches – kanapki

nuts – orzechy

juice - sok

tomatoes - pomidory

cheese – ser

fish - ryba

Please! – Poproszę!

For you! For me! – Dla Ciebie! Dla mnie!

I like … – Lubię …

big – duże

small – małe

up – w górę

down – w dół

round and round - dookoła

Yummy! – Mniam!

 

 

 

Dzieci rozumieją pytania i zwroty:

 

Run around the classroom. - Biegaj po sali.

Do you like (apples)? – Czy lubisz (jabłka)?

Yes, I do. – Tak, (lubię).

No, I don’t. – Nie, (nie lubię).

She’s got (one banana). – Ona ma (banana).

I’ve got (two apples). – Mam (dwa jabłka).

One apple for you. One apple for me. – Jedno jabłko dla Ciebie. Jedno jabłko dla mnie.

 

How many (tomatoes)? – Ile jest (pomidorów)?

Look at me. – Spójrz na mnie.

What colour is a (banana)? – W jakim kolorze jest banan?

Make a circle! – Zróbcie koło/ krąg!

I’m hungry. – Jestem głodny/a.

I’m thirsty. – Chcę mi się pić.

 

 

Piosenki i wierszyki:

 

 

 

 


1) “Hello Hello!”

 

Hello, hello.
Can you clap your hands?
Hello, hello.
Can you clap your hands?

Can you stretch up high?
Can you touch your toes?
Can you turn around?
Can you say, "Hello"?

Hello, hello.
Can you stamp your feet?
Hello, hello.
Can you stamp your feet?

Can you stretch up high?
Can you touch your toes?
Can you turn around?
Can you say, "Hello"?

Hello, hello.
Can you clap your hands?
Hello, hello.
Can you stamp your feet?

 

 

 

Dzieci wykonują kolejne czynności z piosenki: klaszczą, tupią, rozciągają (przeciągają) się, dotykają swoich palców u nóg, obracają się, machają na powitanie.


 

 


2) “One biscuit, for you!”


One biscuit,

One apple,

One banana,

And milk

For you!

One biscuit,

One apple,

One banana,

And milk

For me!

One biscuit,

One apple,

One banana,

And milk

For you!

One biscuit,

One apple,

One banana,

And milk

For me?

For you!

For me?

For you!

For me!

 

Dzieci śpiewają piosenkę i w odpowiedniej chwili podnoszą obrazki z jedzeniem lub plastikowe jedzenie.

 

 

 

 

3) “Please!”

 

Sandwiches, nuts and juice.

Tomatoes and cheese!

Biscuits, mmm! Biscuits!

Please, please, please!

 

I’m so hungry,

I’m thirsty too.

It’s time for a picnic

For me and you.

 

Podczas piosenki dzieci podbiegają kolejno do odpowiednich obrazków z jedzeniem – obrazki są porozrzucane w różnych miejscach sali, a także pokazują, że są głodne – głaszczą się po brzuszkach i, że chce im się pić – łapią się za szyję.

 

 

 

 

 

Zabawa w Rekina:

-        Shark, shark, what do you like? – Rekinie, rekinie, co lubisz jeść?

-        I like (apples). – Lubię jeść (jabłka)

 

Jeżeli Rekin powie, że coś lubi – dzieci robią krok naprzód. Jeśli Rekin stojący w środku koła powie: ”I like you!” lub “I like fish!” dzieci rozbiegają się, a kto zostanie złapany przez Rekina – zostaje nim w nowej kolejce.

 

 

 

Zabawa w sklep:

What’s for you? – Co podać? (w sklepie)

(An apple), please. – Poproszę (jabłko).

Here you are. – Proszę (przy podawaniu).

Thank you. – Dziekuję.

1)     https://www.youtube.com/watch?v=fN1Cyr0ZK9M

2)     My First English Adventure 1, Musiol, M., Villarroel, M., Pearson Education Limited 2005

3)     https://elt.oup.com/elt/students/oxfordplayschool/audio/pls_songs_b_u6_please.mp3?cc=pl&selLanguage=pl