STYCZEŃ
W tym miesiącu zajmowaliśmy się tematem Zwierzęta. Dzieci nauczyły się nowej piosenki powitalnej, trzech piosenek o zwierzętach oraz wysłuchały historyjki o Kopciuszku i zwierzątkach. Wprowadzona została także nowa piosenka na pożegnanie – przy okazji utrwalająca części ciała.
Słownictwo:
Hello, bird! – Witaj ptaszku!
dog - pies
mouse - mysz
bird - ptak
cat - kot
rabbit - królik
fish – ryba
lion - lew
Cinderella – Kopciuszek
woof – odgłos szczekania psa
meow/ miaow – odgłos miauczenia kota
squeak – odgłos piszczenia myszki
tweet – odgłos ćwierkania ptaka
little finger – paluszek
Dzieci rozumieją polecenia i zwroty:
Abracadabara, listen to me, now you’re a (dog), one, two, three. – Zaklęcie zamieniające dzieci w poszczególne zwierzęta J
Run around the classroom. - Biegaj po sali.
Do you have (a fish)? – Czy masz (rybkę)?
Yes, I do. – Tak, (mam).
(Let’s) be a rabbit! – Bądź królikiem!
Point your finger up! – Podnieś paluszek!
Point your finger down! - Opuść paluszek!
Put it on… - Połóż (paluszek) na…
Piosenki i wierszyki:
1. “One little finger”
“One little finger, one little finger, one little finger.
Tap tap tap.
Point your finger up.
Point your finger down.
Put it on your head. Head!
One little finger, one little finger, one little finger.
Tap tap tap.
Point your finger up.
Point your finger down.
Put it on your nose. Nose!
One little finger, one little finger, one little finger.
Tap tap tap.
Point your finger up.
Point your finger down.
Put it on your chin. Chin!
One little finger, one little finger, one little finger.
Tap tap tap.
Point your finger up.
Point your finger down.
Put it on your arm. Arm!
One little finger, one little finger, one little finger.
Tap tap tap.
Point your finger up.
Point your finger down.
Put it on your leg. Leg!
One little finger, one little finger, one little finger.
Tap tap tap.
Point your finger up.
Point your finger down.
Put it on your foot. Foot!
Put it on your leg. Leg!
Put it on your arm. Arm!
Put it on your chin. Chin!
Put it on your nose. Nose!
Put it on your head. Head!
Now let's wave goodbye. Goodbye!”
Nowa piosenka na pożegnanie. Podczas śpiewania piosenki dzieci wskazują odpowiednie części ciała.
2. “I have a pet”
Do you have a pet?
Yes, I have a dog.
I have a pet.
He is a dog.
And he says, "Woof, woof, woof, woof, woof. Woof woof."
I have a cat.
I have a pet.
She is a cat.
And she says, "Meow, meow, meow, meow, meow. Meow meow."
I have a mouse.
I have a pet.
He is a mouse.
And he says, "Squeak, squeak, squeak, squeak, squeak. Squeak squeak."
Woof woof.
Meow meow.
Squeak squeak.
I have a bird.
I have a pet.
He is a bird.
And he says, "Tweet, tweet, tweet, tweet, tweet. Tweet tweet."
I have a fish.
I have a pet.
She is a fish.
And she says, "Glub, glub, glub, glub, glub. Glub glub."
I have a lion.
A lion?! I have a pet.
He is a lion.
And he says, "Roar, roar, roar, roar, roar. Roar roar."
Tweet tweet.
Glub glub.
ROAR!
Dzieci udają poszczególne zwierzęta z piosenki oraz wskazują odpowiednie obrazki lub figurki zwierząt.
3. “Hello, dog!” (My First …TB str. 51)
Hello, dog!
Woof, woof,
Woof, woof!
Hello, mouse!
Squeak, squeak,
squeak, squeak!
Hello, bird!
Tweet, tweet,
tweet, tweet!
Dog, mouse, bird
Hello my friends!
W różnych miejscach w sali rozmieszczone są obrazki zwierząt lub zabawki je przedstawiające, a dzieci podczas piosenki wskazują odpowiednie zwierzęta i witają je machając.
4. “Old McDonald had a dog” (My First …TB str. 62)
Old Mc Donald had a dog
E-i-e-i-o.
Woof woof woof
Woof woof woof
Old McDonald had a bird
E-i-e-i-o.
Tweet tweet tweet
Tweet tweet tweet
Old McDonald had a mouse
E-i-e-i-o.
Squeak, squeak squeak
Squeak squeak squeak
Podczas śpiewania dzieci naśladują kolejne zwierzęta z piosenki.
Olga Jankowska
1. https://www.youtube.com/watch?v=eBVqcTEC3zQ
2. https://www.youtube.com/watch?v=pWepfJ-8XU0
3 & 4. My First English Adventure starter, Musiol, M., Villarroel, M., Pearson Education Limited 2005