J.ANGIELSKI - GRUDZIEŃ
Zajęcia w tym miesiącu poświęciliśmy tematom: Christmas – Święta Bożego Narodzenia oraz Toys - zabawki. Dzieci nauczyły się słownictwa oraz struktur związanych z tym tematem oraz piosenek o Świętach i o zabawkach. Dekorowały również sanie Mikołaja prawdziwymi ozdóbkami, a także wysłuchały opowiadania o bożonarodzeniowych symbolach .
Słownictwo:
Christmas – Boże Narodzenie
Santa Claus – Święty Mikołaj
Christmas tree – choinka
presents – prezenty
stars - gwiazdki
bells - dzwonki
snowman – bałwan
reindeer – renifer/ renifery
sleigh - sanie
Merry (Happy) Christmas! – Wesołych Świąt Bożego Narodzenia!
train – pociąg
rocket - rakieta
robot - robot
teddy bear - miś
ball - piłka
yo-yo - jojo
bike - rower
jump rope - skakanka
Dzieci rozumieją polecenia i pytania:
Let’s play Mr Crocodile! – Zagrajmy w Pana Krokodyla!
Show me the (reindeer). – Pokaż mi (renifery).
How many (stars)? – Ile jest (gwiazdek)?
Go ahead! – Śmiało!/ Naprzód!/ No dalej!
What do you want for Christmas? – Co chcesz na Gwiazdkę?
I want a… - Chcę dostać…
Santa’s on his way. – Św. Mikołaj się zbliża.
How are you? – Jak się masz?
I’m good. – Mam się dobrze.
I’m great. – Mam się świetnie.
I’m wonderful. – Mam się wspaniale.
I’m tired. – Jestem zmęczony.
I’m hungry. – Jestem głodny.
I’m not so good. – Niezbyt dobrze się mam.
Piosenki i wierszyki:
1) Hello, reindeer
Hello, reindeer. Hello, snowman. Hello, Santa.
Happy holidays. 1 2 3, 4 5 6, 7 8 9 10.
Merry Christmas, everyone. Let's sing it once again.
Hello, reindeer. Hello, snowman. Hello, Santa.
Happy holidays. Happy holidays.
Dzieci kolejno naśladują postacie świąteczne, liczą na palcach oraz machają życząc sobie wesołych świąt.
2) It’s Christmas time!
It’s Christmas time! Hurray! Hurray!
Reindeer, Reindeer! Pull my sleigh!
Santa Claus in the sleigh!
A Christmas tree in the sleigh!
Presents, presents in the sleigh!
Stars and bells on the sleigh! 2x
Podczas śpiewania dzieci podnoszą w odpowiednim momencie piosenki właściwe figurki/ zabawki związane ze Świętami, a za drugim razem ozdabiają nimi dużą ilustrację sań.
3) What Do You Want For Christmas? | Santa's On His Way
What do you want for Christmas? Christmas? Christmas? What do you want for Christmas?
Santa's on his way.
I want a train. I want a train.
I want a great big train. A train? A train!
What do you want for Christmas? Christmas? Christmas? What do you want for Christmas?
Santa's on his way. I want a rocket. I want a rocket.
I want a great big rocket. A rocket? A rocket!
Prepare for lift-off...5, 4, 3, 2, 1, LIFT-OFF!
What do you want for Christmas? Christmas? Christmas? What do you want for Christmas?
Santa's on his way.
I want a robot. I want a robot.
I want a great big robot. A robot? A robot!
What do you want for Christmas? Christmas? Christmas? What do you want for Christmas?
Santa's on his way.
I want a teddy bear. I want a teddy bear.
I want a great big teddy bear.
A teddy bear? A teddy bear!
Right leg. Left leg. Right arm. Left arm. Oh no!
What do you want for Christmas? Christmas? Christmas? What do you want for Christmas?
Santa's on his way. Santa's on his way!
What do you want for Christmas? Christmas? Christmas? What do you want for Christmas?
Santa's on his way. I want a ball. I want a ball.
I want a ball to bounce. Bounce? Bounce!
What do you want for Christmas? Christmas? Christmas? What do you want for Christmas? Santa's on his way. I want a yo-yo.I want a yo-yo.
I want a yo-yo to spin. Spin? Spin!
What do you want for Christmas? Christmas? Christmas? What do you want for Christmas? Santa's on his way.
I want a bike. I want a bike.
I want a bike to ride. Ride? Ride!
What do you want for Christmas? Christmas? Christmas? What do you want for Christmas? Santa's on his way.
I want a jump rope. I want a jump rope.
I want a jump rope to jump. Jump? Jump!
Jump rope, jump rope, let's jump rope!
1-2-3-4-5-6-7-8-9-10
What do you want for Christmas? Christmas? Christmas? What do you want for Christmas? Santa's on his way. Santa's on his way!
Dzieci śpiewają o tym, co chciałyby dostać na gwiazdkę i wymieniają oraz naśladują kolejne prezenty-zabawki.
4) Hello!
Hello!
Hello!
Hello, how are you?
I'm good!
I'm great!
I'm wonderful!
Hello!
Hello!
Hello, how are you?
I'm tired.
I'm hungry.
I'm not so good.
Hello!
Hello!
Hello, how are you? (3x)
Dzieci śpiewając witają się ze sobą, pytają o swoje samopoczucie i gestami pokazują jak się czują.
|