LISTOPAD
W listopadzie zajmowaliśmy się tematem Food (jedzenie) - słownictwem z nim związanym. Dzieci nauczyły się piosenek i rymowanek o jedzeniu, owocach i warzywach. Bawiliśmy się też w sklep spożywczy oraz w Rekina utrwalając nazwy poznanego jedzenia. Wysłuchaliśmy również historyjki o żarłocznym krokodylu.
Słownictwo:
fruit – owoce
vegetables/ veggies – warzywa
hungry – głodny
I’m from Poland. - Pochodzę z Polski.
Owoce:
apple – jabłko
grapes - winogrona
banana – banan
orange - pomarańcza
pear – gruszka
strawberries – truskawki
blueberries - jagody
Warzywa:
tomatoes – pomidory
lettuce – sałata
onion – cebula
beans - fasola
carrots - marchewki
cucumbers – ogórki
broccoli - brokuły
Pozostałe produkty spożywcze:
milk - mleko
chips - frytki
cake – ciasto/ babeczka/ tort
fish - ryba
(fruit) salad – sałatka (owocowa)
Dzieci rozumieją zwroty, polecenia i pytania:
What colour is a tomato? – Jaki kolor ma pomidor?
It’s red. – Jest czerwony.
I’m hungry. – Jestem głodny.
Yummy! – Pycha!
What do you like? – Co lubisz (jeść)?
I like… - Lubię…
I don’t like… - Nie lubię…
Do you like (strawberries)? – Czy lubisz (truskawki)?
Yes, I do. – Tak, lubię.
No, I don’t. – Nie, nie lubię.
Take (an apple). – Weź (jabłko).
Where are you from? - Skąd pochodzisz?
What colour is Polish flag? (It’s white and red).
Zabawa w Rekina:
- Shark, shark, what do you like? – Rekinie, rekinie, co lubisz jeść?
- I like (grapes). – Lubię jeść (winogrona)
- I don’t like (carrots). - Nie lubię (marchwi).
Jeżeli Rekin powie, że coś lubi – dzieci robią krok naprzód. Jeżeli Rekin powie, że czegoś nie lubi – dzieci robią krok do tyłu. Jeśli Rekin stojący w środku koła powie: ”I like you!” lub “I like fish!” dzieci rozbiegają się, a kto zostanie złapany przez Rekina – zostaje nim w nowej kolejce.
Zabawa w sklep spożywczy:
Klient (dziecko): Hello.
Sprzedawca (nauczyciel): Hello.
Klient (dziecko): Milk, please. /A banana, please. (Poproszę mleko/ banana itp.).
Sprzedawca (nauczyciel): Here you are. (Proszę. – przy podawaniu)
Klient (dziecko): Thank you. (Dziękuję.)
Piosenki i rymowanki:
Fruit salad 1 (piosenka pochodzi z zestawu Time for English - Wydawnictwo „Nowa Szkoła”)
Take an apple, take an apple
Take an orange, take an orange
Blueberries, blueberries
Add them too
It’s a salad, it’s a salad
For me and you!
Take some grapes, take some grapes,
Three bananas, orange too,
Strawberries, strawberries, add them too.
It’s a salad, it’s a salad
For me and you!
Dzieci przygotowują sałatkę owocową – dodają kolejno wymieniane w piosence plastikowe owoce do naczynia.
Vegetables 2
I love carrot! I love lettuce! I love cucumber!
You know what I mean? One two three four! Let me tell you! I love onion! I love beans! I love tomato!
I love vegetables. It’s delicious!
Veggie veggie vegetables
Veggie veggie vegetables
Vegetables are everywhere.
Let’s have some vegetables. It’s delicious!
Vegetables are everywhere! Let’s have some vegetables. Vegetables!
Podczas śpiewania dzieci głaszczą się po brzuchach wskazując kolejno obrazki z warzywami.
I like food 3
Look at the menu. Look at the food.
I like carrots, and I like fish too.
Do you like chips? Yes, I do.
I like chips, but I like apples too!
Look at the menu. Look at the food.
I like broccoli, and I like strawberries too.
Do you like cake? Yes, I do.
I like cake, but I like bananas too!
Podczas piosenki dzieci podnoszą kolejne obrazki z jedzeniem lub tworzą długiego węża z obrazków produktów występujących kolejno w piosence.
2) https://www.youtube.com/watch?v=0VGXMRUO7yI 3) https://www.youtube.com/watch?v=dO6ERwDXZ4U
|