Listopad Biedronki i Kotki

LISTOPAD

 

Podczas listopadowych lekcji zajmowaliśmy się tematem My body – moje ciało. Dzieci poza słownictwem dotyczącym części ciała nauczyły się kolejnych nazw kolorów. Słuchaliśmy również opowiadania z książeczki „Guess what colour?”.

 

Słownictwo:

 

head – głowa

arms – ręce

legs – nogi

hands – dłonie

feet- stopy

body – ciało

nose – nos

toes – palce u nóg

rainbow – tęcza

 

Kolory: orange (pomarańczowy), pink (różowy), purple (fioletowy), brown (brązowy), black (czarny), white (biały).

 

 

Dzieci rozumieją polecenia i zwroty:

 

What colour is it? – Jaki to ma kolor?

What colours do you see? – Jakie widzisz kolory?

Is it purple? – Czy to jest fioletowe?

Show me pink. – Pokaż mi kolor różowy.

Let’s find something brown. – Znajdź coś brązowego.

Turn around. – Obróć się.

Put your hands up. – Podnieś ręce w górę.

Put your hands down. – Opuść ręce.

Touch your (legs). – Dotknij (nóg).

Move your (body). – Ruszaj (ciałem).

Wave your arms! – Machaj rączkami!

Clap your hands! – Klaszcz!

Nod your head! – Kiwaj głową!

Shake your legs! – Potrząśnij nogami!

Stamp your feet! – Tup!

 

 

 

 

 

Piosenki i wierszyki:


 

 

Touch your head 1

 

Touch your head.
Touch your nose.
Clap your hands.
Touch your toes.
Sit down. Stand up.
Everybody turn around.
Put your hands up.
Put your hands down.  x3

 

 

Dzieci śpiewają piosenkę i kolejno: dotykają głowy, nosa, klaszczą oraz dotykają palców u nóg, siadają, wstają, obracają się, podnoszą ręce do góry i je opuszczają.

 

 

 

Move your body 2

 

Move your body

Clap your hands.

Clap! Clap! Clap!

Stamp your feet.

Stamp! Stamp! Stamp!

Nod your head.

Nod! Nod! Nod!

Move your body with me! Ooh!

Wave your arms.

Wave! Wave! Wave!

Shake your legs.

Shake! Shake! Shake!

Clap your hands.

Clap! Clap! Clap!

Move your body with me! Ooh!

 

 

Dzieci śpiewają i wykonują kolejne czynności z piosenki.

 

 

 

The Rainbow Colors Song  3

Red, orange, yellow, green, blue, purple, pink

Red, orange, yellow, green, blue, purple, pink

It’s a rainbow, it’s a rainbow

A beautiful rainbow in the sky x3

 

Dzieci układają na podłodze tęczę z obrazków lub “rysują” ją na niebie.

 

 

 

Colours song4

 

I see colours everywhere.
I see colours everywhere.
I see colours everywhere.
What colours do you see?

Red, Red, Hello Red.
Blue, Blue, Hello Blue.
Red, Red, Good-bye Red.
See you later Blue.

Yellow/Green
Orange/Pink
Purple/Brown
Black/White

I see colours everywhere.
I see colours everywhere.
I see colours everywhere.
What colours do you see?
What colours do you see?

 

 

 

Dzieci rozglądają się pokazując różne kolory oraz wskazują odpowiednie karty obrazkowe  z kolorami.

1)     https://www.youtube.com/watch?v=LoSu4FwFMwU

2)     https://elt.oup.com/student/playtime/songs/level_b_menu/unit2_02?cc=pl&selLanguage=pl

3)     https://www.youtube.com/watch?v=tRNy2i75tCc

4)     https://www.youtube.com/watch?v=lH2C2R57_Yo