Październik Pszczółki Rybki Motylki

JĘZYK ANGIELSKI – PAŹDZIERNIK

 

W październiku zajmowaliśmy się tematem Autumn (jesień) - słownictwem i strukturami z nią związanymi. Dzieci nauczyły się piosenek o jesiennych liściach i ubraniach, a także o pogodzie odpowiedniej dla tej pory roku. Poznały też piosenkę dotyczącą urodzin. Dzieci wysłuchały historyjki o urodzinach bohatera bajek Disneya - Goofy’ego.

 

 

Słownictwo:

 

autumn - jesień

Kolory jesieni: orange (pomarańczowy), yellow (żółty), green (zielony), red (czerwony), brown (brązowy)

leaves – liście

umbrella - parasol

mushrooms – grzyby

raincoat – płaszcz przeciwdeszczowy

shoes – buty

jacket – kurtka

scarf – szalik

hat – czapka, kapelusz

birthday hat - czapeczka urodzinowa

birthday - urodziny

cake – tort

candles – świeczki

balloons - balony

present - prezent


 

 

Dzieci rozumieją zwroty, polecenia i pytania:

 

Very good! – Bardzo dobrze!

Happy birthday! – Wszystkiego najlepszego w dniu urodzin!

How many candles are on the cake? – Ile jest świeczek na torcie?

Count… - Policz…

What colour are the balloons? – W jakim kolorze są balony?

What’s the weather like today? – Jaka jest dziś pogoda?

It’ sunny. – Jest słonecznie.

It’s windy. – Jest wietrznie.

It’s rainy. – Pada deszcz.

It’s snowy. – Pada śnieg.

It’s cloudy. – Jest pochmurno.

Put on your (…) – Załóż…

Let’s go outside. – Chodźmy na dwór.

Hurry up! – Pospiesz się.

 

 

 

Piosenki i rymowanki:

 

Falling leaves  1

“All the leaves are falling down, 
Orange, yellow, red and brown. 
Falling softly as they do, over me and over you. 
All the leaves are falling down, 
Orange, yellow, red and brown.”

 

Podczas piosenki dzieci kolejno wypuszczają z rąk papierowe liście w odpowiednim kolorze.

 

 

 

Put on your shoes  2


“Put on your shoes, your shoes, your shoes.
Put on your shoes, your shoes, your shoes.
Put on your shoes. Let's go outside.
Hurry up. Hurry up. Hurry hurry up!

Put on your jacket, your jacket, your jacket.
Put on your jacket, your jacket, your jacket.
Put on your jacket.
Let's go outside.
Hurry up. Hurry up. Hurry hurry up!

Put on your scarf, your scarf, your scarf.
Put on your scarf, your scarf, your scarf.
Put on your scarf.
Let's go outside.
Hurry up. Hurry up. Hurry hurry up!

Put on your hat, your hat, your hat.
Put on your hat, your hat, your hat.
Put on your hat.
Let's go outside.
Hurry up. Hurry up. Hurry hurry up!

Put on your shoes.
Your jacket.
Your scarf.
And your hat.
Hurry up. Hurry up. Hurry hurry up!”

 

 

Dzieci wybierają się na niby na dwór – pokazują jak zakładają kolejne jesienne ubrania: buty, kurtkę, szalik i czapkę.

 

 

 

 

How’s the weather? 3


“How's the weather? How's the weather? How's the weather today?

Is it sunny? Is it rainy? Is it cloudy? Is it snowy? How's the weather today?

 Let's look outside. How's the weather? Is it sunny today?

Let's look outside. How's the weather? Is it rainy today?

Let's look outside. How's the weather? Is it cloudy today?

Let's look outside. Is it snowy today?

How's the weather? How's the weather? How's the weather today?

Is it sunny? Is it rainy? Is it cloudy? Is it snowy? How's the weather today?”

 

Dzieci śpiewają piosenkę i rysują w powietrzu kolejno: słoneczną, deszczową, pochmurną i śnieżną pogodę.

 

 

 

Happy birthday song  

“Happy birthday to you, happy birthday to you,
Happy birthday, happy birthday, happy birthday to you.” x3

 

Dzieci śpiewają piosenkę od tej pory zawsze, gdy któreś z dzieci w klasie ma urodziny. Podczas śpiewania klaszczą w rytm piosenki lub machają.

 

 

 

 

 

Olga Jankowska

 

 

 

1)     https://www.youtube.com/watch?v=8vzBNJuLaLA

2)     https://www.youtube.com/watch?v=-jBfb33_KHU

3)     https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew

4)   My First English Adventure 1, Musiol, M., Villarroel, M., Pearson Education Limited 2005